2010. július 25., vasárnap

One Piece hétvége és külső winchester vétel

Ezen a héten kedden vettem egy külső winchester-t mivel már nagyon untam, hogy állandóan ki kellett írogatnom a letöltött animéket DVD-kre mivel a gépen nem volt elegendő hely a tárolásukra de ennek most vége mivel megérkezett a külső winchester-em.

Már egy ideje tervezgetem, hogy veszek egy külső winchester-t mert olyan sok animét töltök le, hogy azt már nem tudom a gépen tárolni és mivel egy notebook-ról van szó így még a plusz winchester beszerzése lehet megoldás. Eddig a letöltött anyagokat mindig kiírtam DVD-kre de ez nagyon hosszadalmas munka, kb 20 perc egy lemez megírása, és ráadásul nem is igazán költség hatékony mivel 1800 forintba kerül 10 üres lemez és melléje még 700 a tokok, ami 2500 forintot jelent minden egyese alakalommal. Ezzel szemben egy merevlemez már olyan 20 ezer környékén lehet kapni és 1 TB adat fér rá a 4,3GB/DVD-vel szemben, ráadásul a merevlemezen lévő adatokat nagyon könnyen meg tudok változtatni az igényeim szerint de a DVD-n lévőeket nem, csak egyszer írható lemezeket veszek.

A mostani konkrét vételt az indokolta, hogy 10 nappal ezelőtt az egyik fansub csapat akiktől a One Piece-t nézem bejelentették, hogy ezen a hétvégén elérhetővé tesznek több mint 200 részt/feliratot így ezeknek a részeknek a tárolására már szükségessé vált a külső winchester beszerzése.
Több fórumon is feltettem a kérdést, hogy az általam kinézett WD My Book Essential 1000GB típus megfelelő lesz-e. Először torrentezésre is akartam használni a merevlemezt de erről a tervemről hamar letettem mivel közölték velem, hogy az USB 2.0 csatlakozó miatt erre nem lesz alkalmas, inkább vegyek egy normál winchester és egy eSata csatlakozós külső házat de ez a megoldás meg túl drága lett volna így végül is úgy határoztam, hogy torrentezni a laptop belső winchester-én fogok és majd átmásolom az adatokat a külső meghajtóra. Erre a variációra már igen mondott a tisztelt internetes publikum így kedden reggel (fél hatkor) meg is rendeltem a terméket az iPon webárúházából és mivel még tíz óra előtt leadtam a rendelésemet így még az nap délután kettőre mehettem is átvenni a külső winchester-emet.
Mivel nem volt meg a megvételéhez szükséges 25 ezer forintom így a hiányzó rész elkértem nagymamámtól aki oda is adta nekem és már nem volt semmilyen akadálya annak, hogy megvegyem az új merevlemezemet.
Gyorsan haza hoztam és rögtön be is üzemeltem. Automatikusan fel is ismerte a gép a meghajtót és csak az állapot jelző ledekhez kellett volna telepítenem driver-t de nem tettem meg mivel úgy sem fogom nézegetni, hogy mennyire is van tele, ha tudni akarnám akkor egyszerűen megnézem a Sajátgép-ben.
Ki is raktam az új külső winchester-re a teljes Videók és Zene mappák tartalmát ami kb 25 GB hely felszabadulás jelentett a notebook belső meghajtóján. A jövőben az ebbe a mappákba kerülő összes anyag egyenesen a külső merevlemezre fog kerülni így azok még átmenetileg sem fogják a helyet fogni a belső winchester-en.

Maga a meghajtó alig nagyobb mint egy sima winchester így kis helyen is elfér és csendes is, a belső néha sokkal hangosabb mint a külső. Külön táp ellátása van így csak áram forrás közelében lehet használni de ez nem baj mivel nem tervezem, hogy itthonról elvinném bárhova is. Mint már említettem a géphez USB 2.0-án csatlakozik, jobb lenne az eSata, így a csatlakoztatása nem jelent gondot. Két különböző meghajtót tartalmaz mivel van egy merevlemez és egy cserélhet lemez meghajtó, az utóbbi tartalmazza a meghajtó programokat és egy adat mentő alkalmazást is de ezt nem fogom használni mivel nem fogok backup-okat készíteni, egyszerűen csak átmásolom a külső winchester-re az adatokat.

Tegnap reggel kilenckor elkezdődött a One Piece hétvége az első 62 résznek a feliratának a közzé tételével és az első 263 rész videóinak MU elérhetőségével. Ennyi résznek az MU-s letöltés nem kis időbe telt volna aztán közre adták a részek 10 gyűjtésű torrentjeit is számomra ez sem jelentett a gyors letöltés mivel a torrentek is nagyon lassúak voltak de legalább egyszerre el lehetett indítani az összest és utána már csak várni kellett. De jött egy jó szívű anime rajongó társ aki közölte, hogy FTP-n is fent van az anyag még pedig azon a szerveren ahonnan már annyi sok más sorozatot is letöltöttem már így inkább onnan kezdtem leszedni. Itt sem volt nagy szerencsém mivel alig 3-4-500 Kb/s volt a letöltési sebesség de ez is gyorsabb volt mint a torrent és sokkal kényelmesebb mint az MU-s letöltés.
A feliratok megjelenése a következő szerint alakult: 11:30. 63.-77. részig, 13:00. 78.-92. részig, 15:00. 93.-130. részig és végül 17:00. 131.-143. részig. Ennyi volt a tegnap közzé tett feliratok.
Estére el is jutottam a 130. résznek a letöltéséhez és a külső meghajtóra történő másolásához, itt be is fejeztem a szombati letöltés mivel nagyon lassú volt. közben torrenten leszedtem a 251.-260. részig is egy adagot. Csak azért tettem be letöltésre, hogy ha lejön akkor legalább ennyivel kevesebb lesz majd hátra, után beraktam a 241.-250. részig terjedő csomagot is hasonló indokkal de az nem jött le amire kikapcsoltam a gépet így a vége csak ma reggelre készült el.
Ma reggel fél hatkor folytattam a letöltést, most sokkal gyorsabban jöttek le a részek FTP-ről köszönhetően a korai időpontnak és annak, hogy ilyenkor elég kevesen tölthetnek le a szerverről. A letöltési sebesség 4-5000 Kb/s volt így reggel nyolcra már meg volt az összes rész egészen 264.-ig és ki is lettek rakva a külső winchester-re is fél kilencre.
A feliratok közzé tétele ma is folytatódott: 11:00. 144.-195. részig és 17:30. 196.-219. részig de a készítők azt ígérték, hogy ma még lesz egy adag, alig várom, hogy megérkezzen.

Most egy ideig lesz mint nézem mivel jelenleg a sorozattal a 47. résznél tartok és a mostanáig elérhető feliratokkal a 219. részig tudom nézni vagy is még van 172 olyan rész amelyet még nem láttam.
Sajnos a most beszerzett részeket égetett angol felirat van, még az mp4-eseken is, így egy kicsit zavaró lesz a nézésük de már alaposan hozzá szoktam a Naruto és a Naruto Shippuuden részeinél az égetett angol felirathoz így már nem lesz annyira zavaró de azért még mindig kellemetlen.

Nincsenek megjegyzések: